اگر در کار ساخت و ساز هستید، حتما می دانید که دانستن این که یک ساختمان در چه مرحله ای به سر می برد، اهمیت فراوانی برای کسب و کارتان دارد. مثلا اگر در کار ساخت درب و پنجره هستید و یک کارگاه تولیدی دارید یا این که فروشگاه فروش درب های داخلی دارید، می دانید که سازندگانی که هنوز در مرحله ی گود برداری یا تخریب هستند، فعلا به سراغ شما نخواهند آمد و به همین خاطر است که وقت و انرژی تبلیغاتی خود را صرف این دسته از افراد نمی کنید.اما دانستن این که یک ساختمان در چه حالی است، به هرحال می تواند برای صاحبان مشاغل مربوط به ساخت و ساز اهمیت زیادی داشته باشد.
در این مقاله می خواهیم به تک تک جزئیات مربوط به تخریب ساختمان بپردازیم و در نهایت نیز مجموعه ای از ساختمان های در حال تخریب تهران را به شما معرفی کنیم. بدون شک دانستن اطلاعات مربوط به ساختمان های در حال تخریب تهران می تواند کمک زیادی به کسب و کار شما و البته استراتژی تبلیغاتی تان بکند.
در ادامه با ما همراه باشید تا با تمام مسائل مربوط به تخریب ساختمان آشنا شوید.

تخریب ساختمان

حتما شما هم تا به حال شنیده اید که فلان خانه یا فلان سازه را تخریب کرده اند. اما این تخریب چرا صورت می گیرد و چگونه؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که تخریب معمولا زمانی اتفاق می افتد که می خواهید به طور کلی پیکر سازه ی قبلی را حذف کنید. به این ترتیب می توان از زمین آن جا برای نوسازی سازه یا کاربری های دیگر استفاده کرد.البته گاهی مواقع هم لازم نیست که کل پیکره ی سازه حذف شود. ممکن است تنها به تخریب بخش هایی از ساختمان نیاز باشد. این عملیات معمولا هنگام بازسازی سازه صورت می گیرد.نکته اینجاست که شرکت های زیادی خدمات تخریب و حفاری را ارائه می کنند. کار این شرکت ها این است که تخریب ساختمان های فرسوده یا…را انجام دهند. با تخریب پیکره ی قبلی سازه می توان ساخت و ساز جدیدی روی زمین آن جا انجام داد.

انواع تخریب ساختمان

مثل هر خدمات دیگری، تخریب ساختمان نیز به انواع و اقسام روش های ساده و پیچیده انجام می شود. به هرحال هر شرکت پیمانکاری تخریب ساختمانی روش های مخصوصی برای تخریب دارد.در ادامه تصمیم داریم به چند روش اصولی تخریب ساختمان اشاره کنیم:

تخریب داخلی : همان طور که از نامش نیز پیداست، در این روش تلاش بر این است که فقط قسمت های داخلی سازه تخریب شود و بخش های بیرون آن سالم حفظ شود. معمولا این روش برای مواقعی کاربرد دارد که هدف از تخریب، نوسازی است. این نوع از تخریب معمولا شامل برداشتن دیوارهای داخلی، سقف ها و لوله ها است.

تخریب انتخابی: یکی دیگر از انواع تخریب، تخریب های انتخابی است که بر اساس آن، می توان مواردی که نیاز به تخریب دارند را انتخاب کرد. به این ترتیب شما تصمیم می گیرید که کدام نقطه تخریب شود و از کدام بخش های باقی مانده محافظت صورت بگیرد تا دچار آسیب نشوند. این مسئله به خصوص برای بافت های مجاور بخش هایی که تخریب شده اند، بسیار حائز اهمیت است.

تجزیه کردن: در این روش تلاش می شود تا اجزای ساختمان به طور کامل حفظ شود و با دقت فراوان تجزیه گردد. تا به این ترتیب در آینده ای نزدیک مجددا مورد استفاده، بازیافت یا بازسازی قرار بگیرد. معمولا این شیوه، از روش های تخریب کلی بیشتر وقت می گیرد چرا که دقت و ظرافت زیادی لازم دارد.