معمولاً چنین پروژه هایی با تجهیزات و بودجه های سنگینی که توسط پیمانکاران دولتی و همچنین دولت های محلی و ملی ارائه می شود، اجرا می شود. توسعه دهندگان و پیمانکاران برای قراردادهای ساخت و ساز با ارائه پیشنهادات در قالب مناقصه به رقابت می پردازند. هر چه طرح دقیق تر و بودجه درخواستی برای تکمیل پروژه مناسب تر باشد، شانس برنده شدن در پروژه های ساختمانی تجاری بیشتر می شود. با استفاده از مهندسین بودجه و برآورد پروژه می توان دقیق ترین و مقرون به صرفه ترین طراحی را برای یک پروژه ساختمانی تجاری ارائه داد.

در کشورهای توسعه یافته، اداره سرشماری گزارش داد که تا مارس 2020، 88522 میلیون دلار در بخش ساخت و ساز تجاری هزینه شده است. این رقم نسبت به مارس 2019 با افزایش 2229 میلیون دلاری (2.6 درصدی) همراه بوده است و این نشان دهنده اهمیت ساخت و ساز تجاری در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه است.

افزایش هزینه ها در مشاغل و نبود ساختمان های مناسب برای مکان های تجاری به معنای نیاز بیشتر به ساخت و نگهداری فضاهای تجاری است. بیایید نگاهی به سه نوع ساخت و ساز تجاری و نقش آنها در صنعت بیندازیم.

انواع ساختمان های تجاری چیست؟

پروژه های ساختمانی تجاری می توانند در ابعاد کوچک، متوسط و مقیاس بزرگ باشند. این پروژه ها از رستوران و سازه های اداری گرفته تا ساختمان های بلندی که در شهرهای بزرگ دیده می شوند، تشکیل شده اند.

نوع 1: ساخت و ساز تجاری در مقیاس کوچک:

ساخت و ساز در مقیاس کوچک شامل اصلاح سیستم های فاضلاب، طراحی و بازسازی فضای داخلی و خارجی ساختمان تجاری می شود. طول پروژه ها کوتاهتر است و به تجهیزات و کارکنان کمتری نیاز دارد.

نمونه ای از یک پروژه ساخت و ساز تجاری در مقیاس کوچک :

سوپر مارکت ها و کافه رستوران های کوچک که در مناطق مختلف شهر ساخته می شوند.

نوع 2: ساخت و ساز تجاری در مقیاس متوسط:

ساخت و ساز تجاری در مقیاس متوسط شامل به روزرسانی، گسترش فضا در پروژه های ساختمانی نسبت به سازه اولیه است. پروژه های ساخت و ساز تجاری در مقیاس متوسط، پیچیده تر از پروژه های تجاری در مقیاس کوچک هستند، مانند اضافه کردن امکانات و ویژگی های بیشتر به یک ساختمان اداری یا تجاری. این بدان معنی است که انجام پروژه ها ممکن است چندین ماه تا یک سال به طول انجامد.

نمونه ای از یک پروژه ساخت و ساز تجاری در مقیاس متوسط :

هایپر مارکت ها دارای سرویس های بهداشتی و فضای بازی کودکان و رستوران هایی که غذاهای سنتی و فست فود را با هم ارائه می دهند و یا استخر ها و مجتمع های آبی که امکانات تفریحی و رفاهی زیادی را ارائه می دهند.